March 7, 2011

Red Velvet Lagi...

Setelah mencari2 se'agak' lama, akhirnya aku jumpa gak kek ni. Maaf la ye kalau korang rasa aku macam jakun sgt psl red velvet nie. Benda ni terjadi tetiba je ok...

Hari tu aku + Mr.MHR pg Plaza Low Yatt cari laptop baru. Laptop lama dah meletop. Kena cari gak yang baru sbb susah Mr.MHR nak buat keje. Aku kat umah x buat keje. Mengerjakan laptop adalah! sbb sebuk men game Top Chef..hehee..

Dekat 4 jam ktrg berpusing cr laptop dlm tue. Susah btol nak cr yang memenuhi criteria (dgn kos yg rendah maksudnya)...hehee...Pas pusing2 tue, dapat la laptop yg berkenan dan berpatutan. Pas byr deposit RM100, budak tu suh dtg balik dlm 1 jam sbb dia nak install memacam benda dlm tu kan..

Kami pon turun le ground floor cr kedai nak minum. Haus giler berpusing..sampai kering tekak. Bila sampai kat pintu luar, kanan ada starbuck, kiri ada coffee bean.

Mr.MHR : kat umah kita tu starbuck kan?

Aku : a'ah..nape?

Mr.MHR : okay, kita pg minum kat coffee bean..(tetiba je kan)

Waktu nak order air, terperasan kt display rack tu ada red velvet. Yes!! jumpa gak depan mata..nak try la (dalam hati)..Ada 4 slices je.. Tup2 mat saleh yang beratur kat depan aku tunjuk kat kek tue..dah le dia berderet kat kaunter. Terus aku ckp, "I want this 1 slice" (sambil tunjuk kat red velvet)..sebenarnya turn aku blom sampai..tp aku takut mat saleh tu rembat sumer kek tue..hehehee...gelojoh betul..


Taddaaa...
Red Velvet Cake + Espresso & Cream Ice Blended

red velvet cakeDah dpt merasa kek ni, rasanya cukup la kot..
kalau xde dah pasni pon xpe kot..
sbb taktau caner nak explain rasanya...
tapi..
mungkin kalau org len bake, rasanya lebih sedap kan...

Ice blended ni mmg sedap.
Mmg beli 1 je tuk kongsi..tp yg besar tu la..kalau kecik tak cukup lak kang...
nak beli banyak2 lak, mahal..hahaa...

* aku mmg selalu ikut jalan jauh..sbb tu korang akan baca benda2 lain dulu pastu br dpt jumpa apa sebenar aku nak citer..hahahaa...i'm sorry....

3 comments:

  1. kerap benar ko cite psl kek ni? dari hand made sampai ke ready made. ni yg den kono torai ni

    ReplyDelete
  2. wajib..wajib...kek ni mahal..kalah kek2 kat SR..

    ReplyDelete
  3. oh ya ka? tekak aku mmg sesuai dgn mende mahai ni...wahahahaha

    ReplyDelete

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...