Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2012

Sambal Sotong Kembang

Dah lama rasanya aku tak jengok cnie...xde mood..huhuu...(bajet mcm ramai baca blog aku...) Bulan Ramadan ni keje aku blogwalking kat semua blog masakan (sambil memakruhkan puasa telan2 air liur) tgk juadah org len duk masak..iskkk..memang mengancam je masakan dorang...Arini aku cuti sbb de kematian..so, duk umah jaga Akeef + menjadi isteri mithali..kwang2x..tadi tghari aku pegi Carrefour Wangsa Maju tu..tujuan utama nak pg byr installment kete..tapi, dah alang2 sampai, xkan semata2 kan..hehee...pusing2 sambil beli 2,3 barang (yang sepatutnya takyah beli) aku ternampak sotong kembang nih...tetiba terasa macam nak buka puasa makan sambal sotong kembang la konon...murah giler..aku beli 3 keping yang besar2 plus 3 janggut2, baru la RM7.90..fuuhh...waktu amek tu rasa mcm dah 1 kg..rupa2 600g je..kesudahannya, meh la layan mata...aku nak tulis resepi campak2 ni...konon2 sapa yang nak tiru la kan..hahaa....
Resepi Sambal Sotong Kembang
1/2 kg sotong kembang (dibersihkan dan ditoskan) Bawang…