Skip to main content

Rasa Takut Itu...

Saya sangat suka tengok kamu senyum
Saya sangat suka dengar your soothing voice
Saya sangat suka bercerita dengan kamu
Saya sangat suka telefon kamu
Saya juga sangat suka sms kamu

Tapi kebelakangan ini....

Saya sangat takut nak pandang mata kamu
Saya sangat takut dengar suara kamu yang kuat
Saya sangat takut untuk bercerita dengan kamu
Saya sangat takut untuk telefon kamu
Saya juga sangat takut untuk sms kamu

Kerana kebelakangan ini....

Kamu dah jarang senyum dengan saya
Kamu suka cakap kuat2 dengan saya
Kamu seperti taknak dengar kalau saya bercerita
Kamu tak pick up phone kalau saya call
Kamu tak reply sms saya..macam angin lalu

Kamu kawan baik saya
Yang paling rapat sekali dengan saya
Saya sangat sayangkan kamu
Saya tahu saya selalu salah cakap dengan kamu
Kadang2 saya cuma ingin bergurau dengan kamu
Tapi mungkin kamu salah faham maksud gurauan saya
Kamu balas gurauan saya dengan kata2 yang amat menusuk hati
Pedihnya kadang2 saya tak boleh nak terima
Saya selalu mengalirkan air mata bila teringat ayat2 kamu

Tapi...

Saya hanya diam sebab saya tak mahu lukakan hati kamu
Kerana kamu kan kawan baik saya

Tapi...
Entah kenapa saya sangat takut dengan kamu
Sepatutnya saya tak boleh takut dengan kamu kan
Hurrrmmmm......

Kamu dah tak sayang saya ke...

Comments

  1. dh nak pindah arkib pandai bersajak lak letli nih.......

    ReplyDelete
  2. ini bukan sajak..ini syair...hahaa..nama pon arkib..dolu2 la gamaknya..

    ReplyDelete
  3. experience sebenarkah? sgt sedih...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…