June 23, 2015

Nasi Berani Mati Aku

Bosan betul kalau tengah2 semangat nak memasak, semua barang dah beli, bila nak masak tengok2 salah beli.


Tadi minta beras Basmathi sekilo, masak tu bagi herba ponni plak..patut la pelik nape nasi aku tak memanjang...

Percubaan berani masak beriyani..hahaa..jadik la! Sonang jo ghupo eh...

June 15, 2015

Sambal Tempoyak Goreng

Bulan puasa ni, lauk kering2 makan dengan nasi panas2..
fuhh...2 kali tambah nasik


Tempoyak + Cili Api + Bawang potong + Petai + Udang kecik2
Goreng sampai kering
(jangan lupa sentiasa kacau. nanti hangit)

Ok..bye..takleh renung lama2..takut batal puasa telan ailio...

Bilik Fuller Hotel Alor Setar

Ha, mesti bila google tak jumpa banyak info pasal Fuller Hotel ni kan? tu yang datang kat blog aku ni..tahu dah..sebab hari tu aku pon goog...