Skip to main content

Makan Steamboat @ Johnny's

Setelah seharian suntuk berhadapan dgn hujan yang turun tak berhenti2, tiba2 perut berbunyik2 minta diisi dengan makanan berkuah. Fikir punya fikir, tetiba terasa nak makan steamboat. hehee...

Aku : Yang, kita pg makan steamboat nak?

Mr.MHR: kat mana nak cr steamboat hujan2 nie? sian Akeef nak jalan ujan2 ni...

Aku: ala..kat jonis kan ada...kita amek yg set je..xyah amek banyak2..huhuu..(ayat nak bagi yakin bahawa kat jonis tak mahal)..takpon kita pg Jom Priok kat Carrefour nak? aritu ada nampak flyer yg dia bg tue..jom la try...

Mr.MHR: okay...pg siap..

Aku: ??? terus setuju??hahahaa....

Jadi, lepas je solat Maghrib, ktrg pon memulakan usaha mencari steamboat. Mula2 pg Carrefour sbb selain nak makan, nak beli barang keperluan dapur sket. Pas abes tu ktrg pon pergi la ke Jom Priok..huhuu..tak boleh blah...aku citer kat entry len la pasal Jom Priok nih...sambung pasal jonis..

Ktrg kua dr Carrefour dan menuju ke Alpha Angle...kat sini je yang paling dekat...seb baik waktu ktrg sampai takde org Q kat lua jonis tue..Jadi,laju je dorang layan ktrg nie..


Anak ini sgt excited...hehee...
syok agaknya dah lama tak bawak berjalan..


Mr.MHR yang kena pegang dia..
meronta2 nak pegang periuk sup tuh..

ha,tak dapat periuk, sudu pon jadilah..


Okay,dah letih..
minum susu ye...


Oleh kerana malas nak pilih2, order yang Set B tu je..
RM29.90++


Alhamdulillah...habis dan kami berdua kenyang...
Akeef kenyang minum susu..balik umah Ibu bancuh nestum + biskut..
tido sampai pagi..xdek banyak citer...hehee..
atas ni pic Akeef tgh main2 ngan budak sebelah tingkap..
budaknya dah besar...bila mak dia suh bersalam,
dia plak pegi cium tangan Akeef..
aduhai... :)

Black Pepper Chicken with Rice..
* yang ni aku order time makan ngan K.Nurul aritu...
kategori gambar menyebuk..hehee..

*nota iringan:
kalau present Jcard waktu nak bayar, akan dapat diskaun 10%..tp skang jonis ni dah bijak..kalau set, TIADA diskaun...hanya ala carte saja ada diskaun..ceehhhh....


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…