March 27, 2013

Group sangat....


Citer pasal teknologi sket..hehe..lately ni banyak sangat application yang ada untuk install kat gadget2 kita kan..dulu org duk menggila sms..pastu bbm..pastu iMessage..la ni semua sebuk whatsapp...okay, menatang ni mmg bagus la aku rasa...sebab dari segi kos, ia menjimatkan duit korang takyah bayar caj sms kan...tapi kalau sekadar nak tanya benda2 penting boleh la...yang aku tak paham, nape kena create group dlm benda nih? group tu maksudnya kumpulan yang besar...kalau 3,4 org segroup untuk bergosip, dimaafkan...untuk perempuan la...hehe..iols tau uols de group mak jemah masing2 kan..hahaa...kalau lelaki, takyah la bergroup2...jelik...

aku paling pantang kalau org add aku masuk dalam GROUP...dah macam ada kat dalam LDK..tau LDK? latihan dalam kumpulan...ko pehal nak add semua org dalam fon kau nak borak2? tak cukup group kat fb, ym, google chat, dalam fon pon ko nak longgok semua org...kalau group tu boleh memberi manfaat takpe gak..ni buat group konon2 dah lama tak jumpa..pastu si No.1 ni duk ping! ping! datang No.2 mereply..then sesi perkenalkan diri bermula...

No.1 : oh, lama tak dengar cerita..duk mana skang?
No.2 : ada kat KL nie..duk rumah je..jaga anak..
No.1 : yeke...dulu pas belajar terus kawen eh?

ooiiiiii...abes yang lain ni duk terima notification bertubi2 sebab ko dua syok berkenalan balik ke? puuii..kata pandai whatsapp..ko pg la msg dia sorang2...kena macam aku, bila fon duk vibrate2, igt de la benda urgent ke...tengok2, sesi suai kenal...memang tak dapat la aku nak tercongok baca pe korang cerita...nak sound, kang takut sentap..so, leave group adalah solution untuk aku...

pastu plak, sebuk duk anta msg kat inbox fb suh tinggalkan no fon sebab senang nak add dalam whatsapp..bila cakap, group whatsapp boleh add 30org je, muncul idea bangang create group A, group B and so on...sebab nak membolehkan 1 class masuk dlm whatsapp, banyak2 cawangan group pon takpe..pastu nnt apa yang borak kat A boleh screenshot then up kat B...adooii...boleh gila baca cadangan bernas nie..sekolah tinggi2 tapi bengap jugak...

kalau keje kerajaan ni, de banyak kursus...tak perlu kot nak create group khas untuk member2 kursus yang ko baru kenal 1,2 hari tu..pastu letak tajuk group ex-Kursus xxx..bangang tak? bila dah abes kursus balik rumah, subuh2 tefon duk bunyi sebab ada sorang yang gila annoying duk anta "good morning...." jantan plak tue..pastu muncul la betina yang gatal2 reply..."morning..dah bangun ke?"...rasa macam nak sepak...abes kalau tido boleh cakap good morning ke bangang..

ok, sebelum aku meroyan pasal benda2 ni, baik aku stop...kang de yang mati baca entry nie..bai...


No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...