March 15, 2013

Gembira

Okay...entri bosan untuk korang baca..tapi aku gumbira..

Arini genap seminggu aku keje kat tempat baru..sepanjang 5 bulan lepas, time decide nak mohon tukar ke Putrajaya, kami anak beranak menghabiskan masa mencari rumah untuk sewa bila dah pindah sini..aku nak beli guna loan kerajaan tapi aku tak jumpa rumah yang aku berkenaan..maklumlah, nak kena bayar seribu lebih sebulan takkan ko nak hentam je kan..sbb kalau beli, tu jelah rumah aku nak duduk sampai pencen..aku pon dah xmo pindah mana2 kalau boleh...kiranya Putrajaya jelah berlegar2..dan aku cari rumah bertanah kalau ada...tapi setakat ni xde..semua 400K ke atas..lagi 5 tahun mahu 1 juta...kalau kena bom, mungkin tak roboh kot rumah tue...

 comel tak rumah kami?


Setelah puas timbang tolak bahagi campur, kami decide amek je rumah yang kebetulan dah lama berkenan tp offer tinggi2..nak sewa dalam RM600...baik aku beli..maka, kami pon buat kata putus beli sebab rumah yang kitorang nak tu, setakat ni, tu offer yang paling rendah..kami dah pg tengok rumah, nego2 macam nego beli kain aku kekdahnya...tapi alhamdulillah, walaupon aku bargain tak logik, tp dapat sebab owner tu kat overseas...dia malas nak pegi balik pegi balik uruskan pasal rumah, dia setuju yang aku mintak...dekat 8K gak aku mintak kurang..aku try je, tak sangka lak lepas..hehee..

Makanya, kami dah bayar deposit 3% dan tunggu nak sign SPA dan bayar lagi 7%..ejen tu try settlekan seberapa segera sbb kesian kot aku ulang-alik W.Maju ke Putrajaya...tp makan masa 3 bulan jugak sbb ni Mr.MHR apply loan bank saje..kitorang nak join loan nanti beli rumah banglo..hahaha..pastu makan pasir sebok nak berbanglo sangatss kan....dan disebabkan rumah tu tenant lama dah keluar sbb dah dapat kunci rumah baru dia, maka rumah tu kosong..aku request nak sewa sementara tunggu proses beli rumah nie settle dan harap2 dapat masuk minggu depan..baik dia bg aku sewa kan..dapat gak dia duit sewa daripada rumah kosong je..boleh gak kami cuci2 rumah sket..memang aku amek cuti la gamaknya kan..hehe..tolong doakan mudah urusan kami berdua...

Dan, yang paling utama, 6 bulan lepas, aku saje je pg daftar nama Akeef kat taska bawah ofis nie..aku dtg meeting pastu time rehat xde benda nak buat, aku pg je register nama dia..waktu tu ada dalam 18 org kot..Akeef nama yang ke 18..semalam, pas je Mr.MHR cakap yang dia dah dah settlekan bg semua dokumen utk apply loan kat ejen tu, aku pon turun la ke taska tu nak tanya boleh ke anta Akeef dalam bulan April..teacher kat taska tu cakap, bole hantar bila2 masa sebab dia mmg reserved untuk Akeef..rupa-rupanya dulu aku penah isi borang cakap nak anta Akeef start Mac 2013..mmg betul aku dapat surat tukar aritu 1 Mac cuma xleh nak anta Akeef je sbb kami ulang alik jauh...

Jadi, aku gembira la rumah untuk berteduh dah ada, taska untuk Akeef pon dah ada..taska level 2, ofis level 28...gila tak gembira aku....hehee...harap2 proses loan semua takde banyak songeh..lau tak, setahun la aku kena bayar sewa...tapi ejen kata selalunya lau kita dlm proses tggu bank luluskan loan, dia akan bgtau kat owner agar caj sewa setengah je dari kadar biasa...sbb kalau dia nak sewa kat org lain pon takleh kan..baik ko amek je setengah yang aku nak bayar nih..hahaa...okaylah..sambung bekerja... :)

*p/s : Arini birthday ayah aku yang ke 61...dah banyak dah umur ayah..semoga ayah aku sentiasa diberi kesihatan yang baik dan dipanjangkan usia...

4 comments:

  1. sekarang ni harga umh melambung2 dasyat gile...

    ReplyDelete
  2. biler nak pindah kalau nak suruh tlg nanti call la yerk
    eppy bestday pak abu....

    ReplyDelete
  3. dap lak aihhh umh bawuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...