December 1, 2012

Nasi Arab Greenwood

Dijadikan cerita ari Rabu lepas aku tak sempat nak breakfast kat ofis..sampai2 je, keje mcm bertubi2...so, minum air kosong je nak alas perut...gigih? huhuu..tu pon mujo de aiur kosong atas meja..punya la tak sempat nak bancuh air...then, bila sampai kul 11, mula la berdondang sayang perut..ajak la member sekitar pg makan luar..mula2 igt nak pg Nasi Ayam Kampung kat Velodrom tu..kemain jauh nak lunch!! kua je ofis kat roundabout duta tu dah jem tak gerak menghala KL...trus buat pusingan sampai semua kelam kabut mana nak pg makan...tetiba trus teringat nasi arab kat greenwood tu....semua dalm kete tak tau kat mana nasi arab tu..hehe...dengar2 org citer je...last2 redah...

Sampai Shell Greenwood, nmpk signboard tulis Nasi Arab Al-Amin...signboard kaler merah oren....jalan depan sket ada lagi signboard tu..okay, dilaluan yg betul...then tetiba xde signboard...eh, nak pg mana? 2 kali tawaf bangunan baru perasan ada kedai tulis "Makanan Arab" dan warna hijau putih...aiseh!! tadi signboard kaler lain, sampai kedai kaler lain...mana la tak bertawaf aku bawak kete kat situ...

Oleh kerana dah kelaparan aku nih, park kete betul2 depan kedai nih...hehe.. Masuk je kedai, mujo budak tu trus datang amek order...Kalau kat Saba', kena gamit2 baru nak datang...tupon bergamit-gamitan...kat sini, pantas...okay, nampak menu ni? rajin aku snap kan? hehe...


Tapi kitorang tak amek menu ni..de lagi satu menu yang set-set...Amek yang untuk 3 orang makan..Nasi Arab + Ayam Panggang + Kambing Panggang + Ayam Berempah... kedai ni pengusaha Melayu...anak beranak...takde sorang pon Arab kat sini...cuma nampak macam anak perempuan dia kot yang belajar masak nasi arab nie..sebab de rak2 buku yang dijual tentang cara2 nak jadi pengusaha Nasi Arab...


Lain sikit kan? dia bagi sambal tomato tu, sup kosong dan salad sayur-sayuran...sup tu sedap...cuma tak tuang kat nasi..semua letak dalam mangkuk pastu hirup2.. :)


Hah, ni la nasinya...seloyang sampai nasi...dia letak sekali 3 jenis lauk tu...nampak cili hijau yang tercacak tu? mujo yg pegi ngan aku ni semua tak makan pedas..hahaa...kalau tak puas nak berebut..aku sorang je kunyah cili tue...nasi arab mmg la tak pedas kan lauknya...nasib baik la dia letak cili tu..senang aku...tokak oghang kampung..tak podeh kosat yo ghaso tokak den ni ha...

Secara keseluruhannya, ok la kalau perut lapa..sbb nasi banyak...cuma rempah dia agak kuat..mungkin sebab dimelayukan...aku kalau makan nasi arab mmg amek kambing...stkt ni kambing Saba' lagi la menawan hatiku..Al-Rawsha pon xleh lawan... kalau korang nak try, silalah...bos aku ckp dia lagi suka sini sebab kemelayuan sket..mungkin citarasa korang sama ngan bos aku...huhuu...dah nama arab, kenalah betul2 arab kan... :)


No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...