November 30, 2012

Steamboat Johnny


Skang ni musim ujan..bila dapt makan sup panas2 mesti hurrmmmm....tak terluah ngn kata2...hehe...balik keje, terasa nak makan benda alah ni lah... mujo la umah aku ni dekat dengan segala mak nenek...jalan 2 min dah sampai jusco...kalau naik moto, seminit..hehe...kalau masuk sini, aku wajib order stimbot ni ha...kalau xmo makan stimbot, aku pg beli kat kedai tomyam je...aku dah banyak kali kaji, kalau set dia tak berbaloi nak amek sbb kita kena paksa makan apa yang ada dalam set tu...memanglah murah sikit tapi kalau tak makan, membazir la kiranya..baik pilih pe yang ko nak, hah, makan le sepuas hati....

Lagi satu feberet aku kat sini, Spicy Prawn Fried Rice with Sambal...sambal dia tu yang aku takleh tahan sedangkan sambal belacan je pon..huhuu...aku akan order nasi ni atau nasi yang dengan chicken black pepper tu...ikut mood...tapi stkt ni dah 3kali bawak Akeef (bila dia dah pandai makan nasi), aku wajib orderkan untuk dia nasi udang nie..gila demand anak aku..suap nasi putih ngan sup stimbot tu dia xnak...makan la..janji tak meragam...


Mula2 makan nasi, bila air sampai, dia mula buat perangai konon2 macam pedas sangat....


Tapi banyak la gak dia makan...separuh makan nasi, separuh makan stimbot sebab de noodles...

Jellymushrooms tu kegemaran kami...liat2 krup krap dapat kunyah...fish noodles pon kegemaran, fish glue pon kegemaran, eh, banyak la kegemaran2 kami semua...kalau ikut, semua nak order....tapi no.1 kegemarannya adalah ini....




Bangla tu selalu bengang sbb aku 3,4 kali minta tambah sos cicah nie...terasa2 kat tekak...oucchhh...sapa ada resepi??

No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...