July 10, 2011

Ibu back in action la today...

Dah lama betul aku tak memasak makanan harian. Hari2 balik keje dh kul 6.30, selalu tapau je..Kat area ni berlambak2 org meniaga & rasa makanan dorang tak menipu. So, xdelah masalah utk wanita berkerjaya macam aku nie..hahaa..pastu setiap weekend ada je hal. class la, ofis la, outstation la, tu lagi penambah sebab kenapa aku tak memasak di dapur sendiri.

Minggu ni aku ada lapang sikit. Jadi, aku pon nak memasak la kenkonon. Tapi bukanlah aku nak masak makanan yang panjang2 tajuknya tu. Cuma teringin nak masak sup ayam je..hehee..Lagipon Akeef dh suka makan makanan2 macam ni jadi kira 2 in 1 la..So,seawal pukul 10 aku dah berdentum dentang kat dapur. Brunch la katakan. Nak kua breakfast, nan ado...


Sebenarnya waktu tumis tu, sikit je minyak yang aku bubuh. Tup2, minyak ayam ni kemain banyak. Kalau tau,baik aku perah ayam tu kuarkan minyak dia awal2..hahaa...

sup ayam simple
Taddaa...ada rupa macam beli kat kedai Haslam tak? hahahaa...aku siap suh En.Suami tgk sama tak macam kedai tue..excited giler aku nak tunjuk hasil masakan..sup ayam je pon...hehee..pastu kami pon bersila untuk membrunchkan diri. Makan nasik panas2, sup ayam ngan sambal belacan (yg pedas berdesing tak hingat) = fuuhhhh..terbaik!!!


2 comments:

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...