November 25, 2012

Bihun Goreng Singapore



Dah lama tak hapdet masakan...tadi subuh2 dah duk masak kat dapur sbb semalam kedai tomyam tu cakap Bihun Goreng Singapore xde dalam menu dia..okay, i paham..so, balik masak sindri...


Abaikan potongan telur yg gedabak2 tue.. :)

Nak resepi? hehee...nah, amek la...cecampak macam biasa...

Bihun
Carrot 
Cili Merah 
Bahan Tumis:
Bawang Merah
Bawang Putih
Lada Hitam
Udang Geragau

* tumbuk ye...jangan malas nak tumbuk..kalau blender, xde kick... :)

1) Panaskan minyak dan tumiskan semua bahan tumis tu sampai garing.
2) Masukkan lauk2 ikut suka..Aku letak potongan ayam je...itu je pon yang ada.. :)
3) Perasakan dengan garam dan lada sulah
4) Masukkan bihun dan kacau sampai masak.
5) Siap! dan bolehlah dimakan....


Hahaha...hangin je baca resepi macam nie..alah, boleh la tu untuk darurat...takyah membazir2 sangat nak semua kelengkapan ada baru nak memasak...yang penting ada rasa dan makan bersama-sama keluarga tercinta...

1 comment:

Bilik Fuller Hotel Alor Setar

Ha, mesti bila google tak jumpa banyak info pasal Fuller Hotel ni kan? tu yang datang kat blog aku ni..tahu dah..sebab hari tu aku pon goog...