July 22, 2013

Ramadan 2013 : Buffet # 5

Sambung buffet Ramadan di rumah sendiri lagi...ni xde buffet..ala carte..hehe...

Giliran rumah kitroang hantar makanan moreh ke surau...aku mula2 nak anto karipap je..almaklum..aku seorang yang sangat rajin...sekali kena sound ngan Mr.MHR..dia kata dah la lorong rumah aku ni de 6 bijik je rumah..pastu de 3,4 je yang berpenghuni..kalau semua hantar kuih, buffet kuih la jadiknya...makanya, gigih la isteri mitali ni disuruh menggoreng mee...pheww...gila macam buat catering dah aku ni goreng mee untuk kategori ramai..hahaa..



aku goreng 6 peket..hahaa..gigih hakak nie..
kuali kecik..makanya 2 trip goreng..


comel tak karipap kak ton?
hahaa...tetap failed goreng2 nih..



mula2 aku cakap ngan Mr.MHR arini tak masak la..berbuka mee goreng je...dia jawab ok..tapi ok takde semangat...jadi aku leburkan jugak sambal sotong kembang nie...tanak nasi sepot...bila nak berbuka, tetiba muka excited tgk meja de nasi ngan sambal...tekak melayu tak laku la mee nie..hehe..anak aku je yang belasah mee goreng..mujo tak asingkan banyak2...kalau tak membazir je takde orang nak makan kat rumah...

okay, nanti hakak hapdet lagi... :)

2 comments:

  1. Karipap tu nak gebu ko pakai air sejuk dari peti ais ti

    ReplyDelete
  2. dah lama tk mkn mi goreng...sedapnye..terliur nk mkn mi goreng basah plk....

    ReplyDelete

Bilik Fuller Hotel Alor Setar

Ha, mesti bila google tak jumpa banyak info pasal Fuller Hotel ni kan? tu yang datang kat blog aku ni..tahu dah..sebab hari tu aku pon goog...