July 18, 2013

Ramadan 2013 : Buffet # 4

Dari sebelum bulan puasa aku ni berhajat nak ke Penang...konon2 nak cari kari telur sotong..tapi sebab kekangan masa, maka kami tak sampai2..berdoa lagi agar boleh pergi pas Raya nie...memang Penang tu dekat..tapi kalau tak dapat, tak dapat la jugak sampainya..Untuk menghilangkan kekeciwaan aku, aku masak kari la..ni aku masak kobis ala kandar...gila gigih!! maklumlah kan..bulan puasa ni keinginannya mmg macam2 sikit..

Puasa Hari Ketujuh 


almaklum..bulan pose takleh rasa...memang menyengat lomak den nie..
 

ni suku biji kubis je..berdua jekan..ngam2 untuk berbuka..aku ratah2 je kobis nie..


untuk anak bujang aku ni wajib la..dari petang merengek nak kuey teow goreng..siap je goreng, tgk dia dah tertido..
 

makan ni lawan ngan sambal belacan sikit...sambal tu mak aku bagi aritu..bekal.. :)


ni baru bangun tido..puas kejut ajak makan..tu yang monyok je tue...

Lauk sahur tak sempat nak snap sebab aku bangun lambat sikit..kelam kabut so takde snap2 gambar..aku panaskan lauk kari sebelumnya je..makan tu jelah untuk sahur...
 

4 comments:

  1. ateef puasa gak ker sampai monyok muka ateef tu

    ReplyDelete
  2. hai.. salam kenal,
    follower no.47
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  3. bkn main ko kan? sanggop aku on laptop dek nak komen n3 ko nih. rajin gle.. sodap plak nmpk eh tuh.. gile rajin!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ikut tak rajin beb..lambat lak aku mengomen nih...tapi bulan puasa baru ni memang jumlah perbelanjaan bulanan aku jimat...sebab 2 kali je buka kat luar...masak jangan tak masak..masak jangan tak masak...ewahhh....

      Delete

Resepi Bergedil Kentang Mudah

Musim korban ni, mesti banyak dapat daging korban kan?. Sedap kalau dibuat sup. Gengkan pulak jadi bihun sup dengan sambal kicap..fuhhh...h...