July 12, 2013

Ramadan 2013 : Buffet #2


Makanan kegemaran aku adalah benda berkuah yang tak pedas campur ngan lauk lain yang pedas..hehee...ada paham ka..aku ni suka makan sup2 ngn sambal..itu wajib...kalau sup tu kosong pon aku boleh belasah janji de kawan dia..makanya, plan asal nak masak ikan untuk hari kedua berbuka..sekali singgah kedai, aku tukar plan bila nampak bayam....



ni Bayam Masak Lemak + Petola + Carrot
anak aku siap sedut2 sudu tak puas hirup sup...alhamdulillah malam tadi 1 senduk nasi Akeef makan...lau tak, 4 sudu je dia dah buat bunyi "erkk"...konon2 sendawa dah kenyang...


ni memang maut sapa yang tak reti makan podeh..
Ayam Sambal Cili Padi
fuhh...puas hati..
tak kena marah masak pedas sebab konon2 takleh nak rasa..pasrah jelah rasa podeh tu...


Pastu, patutnya aku mengguli onde-onde untuk buka..tapi aku letih sangat..so buat muka kesian cakap kat Mr.MHR dah tak larat..dia kata takpe...tak kisah...maka kami berbuka 2 lauk ni je...Pastu aku rasa macam bersalah lak..benda dah ada, masaknya tidak..jadi dekat kul 10 aku mengguli la buah melaka...lepas buka masak lagi best kan? sebab leh ngap masuk mulut... :)


Tangan aku gegar sikit semalam..hehee...gamba sahur takde sebab sahur nasi goreng sama macam sahur sebelumnya jugak...


2 comments:

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...