July 15, 2013

Nasi Arab Barada

Aku tak jadi la update buffet ramadan hari2..hehee...penat la nak snap gambo..kenkadang ingat, selalunya lupa.. :) Semalam kitorang pegi berbuka puasa kat luar..konon2 nak makan nasi arab kat area Cheras..gugel2, jumpa la kedai nasi arab BARADA nie...



Kalau orang area Cheras tu tau la kot tempat nie..restoran ni kat area AEON BiG Bandar Tun Hussein Onn tue..dulu Carrefour kan...kalau pg kat area tu, nampak Citibank, kedai ni betul2 bertentangan ngan Citibank...kedai baru pindah alamat.. Sempena bulan Ramadan ni dia ada pakej2 promosi..So kami amek la promosi yang dia bagi tu..kalau hari biasa harga ala carte dia macam ni:


 ni menu Kambing dia...pakej dulang nie..main kilo dia kira daging kambing tu..

 

yang nie kalau makan pakai pinggan..hehee..
aku terakam video lak..jadi kena la screenshot semula..
jangan ko klik lak anak panah tu..xde video yang akan kua pon...

Kitorang book dulu..tapi book meja jelah..bulan puasa ni kedai ni start bukak 3 petang sampai 3 pagi...kalau bulan tak puasa, dia bukak 12 tghari sampai 2 pagi rasanya..dah book tu, kitorang datang semula kul 6.40 macam tue..cari parking susah sket sebab depan tu de pasar ramadan..banyak le keta parking lintang pukang..tapi belakang bangunan kedai ni banyak kosong parking lot dia..sampai2 je, dorang terus amek order...pastu dalam 5 minit nak masuk waktu berbuka, makanan pon sampai..bila amek pakej promosi tu, air dia free flow..tapi jangan expect banyak2..dia bagi air cordial grape ngan air kosong je...
 

Kabsah Lamb RM15.00
yang comel tu tangan anak ai ye..dia tak sabar...kena lak nasi berwarna nie..nasi sampai je terus cekup dulu..Akeef skang senang makan nasi..suka betul hati Ibu!!
  

ni kuah ngan sos dia kan..sos tomato tu sedap sebab dia pedas sikit..takde la loya sangat kan..
 

Marghdout Chicken RM45
untuk 3-4 orang makan
ni la promo ramadannya...nasi dia bersekali dengan salad dan air minuman free flow tu
 

pastu kan...pastu kan...hehee...aku memang la tamak bab2 air nie...
aku pon order la nie..nak yang special je....
 

Barada Cocktail RM10.00
ni campuran pisang, betik ngn mangga
pastu dia pipe kan whipped cream tue..
sedap sebab rasa pisang tu kuat..mula2 sume nak xmo rasa..
last2 settle gak minum sorang sikit..hehee..
 

ha, licin tak...aku lagi over..mula2 makan ayam, sekali Mr MHR bagi lamb sebuku..memang menawan kalbu ai..abes je makan, kitorang terus bergerak pg AEON tu..solat then shopping barang keperluan seminggu nie...maklumlah, den duk kampung ni ha..jauh dari kemudahan... :)

2 comments:

  1. ko ni jiran aku yerk..? aku pun dok area hussien onn hokey !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak..aku duk putrajaya...mertua aku duk situ...batu 9...

      Delete

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...