October 5, 2012

Sen

Minggu ni banyak kurang puas hati gwe nih...mungkin banyak benda yang terbuku je dalam diri ni..sampai benda kecik2 pon nak komplen..huhuu...selalunya aku buat derk je..skang mcm takleh plak...

Dulu waktu aku belajar kat poli, aku buat keje part time..jadi cashier kat Makro (skang dah tukar nama jadi Tesco Extra)..Aku keje setiap hari Selasa shift malam & hari Sabtu Ahad...full day...nak cari duit poket sendiri ambil isi masa2 lapang..aku dulu masuk kategori bijak pandai... hahahaha...ptuihhh...puji diri sendiri...alhamdulillah, jenis senang tangkap..so, balik class dari membuta, baik aku keje..dapat duit lebih kan..
Kalau time jadi cashier, bila total kat cash register tu de seposen, mcm contoh RM425.10, aku mesti akan tanya " ada seposen tak?"..selalunya bila mintak seposen, org mesti akan korek2 sket poket sua jeans ke korek tepi beg ke, nah, amek seposen...bagi aku logik la kalau nak mintak duit kecik dalam 50sen kebawah kan..sebab tak banyak sangat....

Lepas abes poli, aku keje ngan makcik aku..dia bisnes restoran..dan seperti biasa, jawatan hakiki aku, cashier..haha...org lain kalau dtg interview pon, kompom tak dapat punya...jawatan tu khas utk aku..hehee...keje restoran, kalau seposen aku mmg tak mintak..aku diskaun je..tu seposen yang banyak la..macam RM10.10 ke...RM13.10 ke...kalau singgit seposen, mmg takde makne aku diskaun...hehee..tapi dua posen aku mintak..sbb kalau 5 org tak bagi 20 sen, singgit dah rugi...

Eh, tau ke apa sebenarnya aku nak citer nih?? hahaa..lari tajuk..sebenarnya aku skang ni tak puas hati ngan cashier2 yang ada skang nie..kalau aku komplen, mesti dorang cakap, "takpelah, budak lagi.." aku dulu keje Makro tu umur aku 19 tahun je tau..lagi budak dari budak yang ada skang... :) Cashier2 skang ni kenkadang tanya soalan mengarut gak kat aku...kalau aku beli barang rege RM9.80 & hulur sepuloh ringgit boleh dia tanya aku " ada lapan puluh sen?" eh, agak2 la..xkan aku nak korek purse kuarkan 80sen berbanding ko kena bagi aku 20 sen je kan...lapan ngan dua mana lagi sikit? aduhai..


Td aku isi minyak otw pg keje...bayar kat dalam, aku amek la soya beans 1 tin..rege dia RM1.90..aku isi minyak RM50..jadi aku hulur RM52.00...boleh dia tanya aku, "ada SEMBILAN puluh sen tak kak?"...adoooiiiii............


No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...