August 8, 2011

Tamak Haloba...

Walaupon umur aku dah masuk 30 tahun ni & dah seumur idop tinggal kat kolumpo ni, aku tak penah makan kat Chilis yang digembar-gemburkan tu. Semua tmpt aku aku pegi tp kat KLCC tu aku tak sampai2..hukhuk..mcm sadis je kan..Waktu zaman bujang, aku xde kawan yg nak ajak buat peneman makan kat situ. Sbb dr dulu besfren aku sume suka makan masakan melayu jd aku kena telan air liur je bila gugel website kedai makan nih. Waktu bercinta pon tak sempat pegi sebab aku takde masa nak beratur lelama kat depan kedai ni tunggu meja kosong sbb time bercinta tu aku bz kejar kelas sekolah....

Oleh kerana tahun lepas aku dalam pantang time bulan Ramadan & sebulan tu gak la En.Suami berbuka puasa makan air tangan mak mertuanya, so tahun ni aku bayar semula..huhuu..Jadi kami pon telah memulakan misi mencuba makan kat tempat ni dengan harapan yang menggunung tinggi. Pas je solat Asar, kami bertiga pergi la ke KLCC naik LRT. Kalau naik keta, parking dah la susah nak dapat bila wiken + fee dia kemain la mahal. Jadi nek LRT adalah alternatif terbaik.

Tgk muka anak ni..dia takut sbb 1st time kan..pastu bila announced "next station...." mesti dia terus terkam kat En.Suami..tepeanjat boboi... :)

Sampai je KLCC tu hari baru kul 5.30..bangla yang jaga kaunter tu kemain eksyen..
"for 'Ramadan Fasting' Q will start at 6.30pm"
aku buat2 paham jelah apa dia cakap kalau tak kang aku gak yang bengang layan dia. Malas nak tgk muka dia, kitorang jalan2 dulu pusing KLCC sambil beli barang sket. Pastu kul 6pm aku dtg la balik depan kedai ni tgk2 dah ada 3 org beratur. Aku kira no.4..pastu budak depan aku ckp dia bagi masuk start kul 6pm..tp tak gerak2 pon aku tgk..Toleh kat belakang tgk2 dah panjang dah barisan. Kul 6.35pm baru leh masuk. kematu kaki berdiri kat depan pintu tuh!! Yang cha ya nun alif ni pon menyebok..sari suntuk leh mentedarah, kul 7 gak nak menyemak ramai2 dalam tue..iskk, kalau ikut hati ramai aku tembak dalam tue..hahaa...

Masuk2 je, de la waiter amek order & tanya kul bape nak makanan tu..En.Suami ckp kul 7.15pm leh la hantar..sambil2 tu anak ni nak bg diam sket bg dia menconteng ha..

Ni aksi dah bosan nak turun..kesudahannya kul 7pm tu, En.Suami bawak dia pg turun kat taman bawah tu sbb dia asek jerit2 & lari2 dalam kedai nie..anak lelaki mmg la lasak okay...

Oleh kerana aku tamak, aku order starter = namanya Triple Play...
bagi yg tak penah makan (mcm aku gak) benda ni rege dia RM27.90

ada drummet + ayam salut tepung + roti mcm roti john...hahahaa..aku tatau apa nama roti tu tapi aku suka suka suka...

Sebab aku tamak lagi, aku order main course iaitu Old Timer Burger
rege dia RM18.90 dan tambah cheese RM1.50

rasa mmg LEMBU abes!! tp sedap lagi dan lagi...aku share ngn En.Suami sorang setengah sbb aku dah senak makan starter...giler kau makan starter dah kenyang..kalau aku kurang tamak sket, aku order starter je pon dah cukup kan...lupa plak, kalau korang tak reti (mcm aku) sila ckp nak well cook ok..kalau tak dia anto yg separuh masak..lalu ke tekak nak telan de darah2?

Yang ni sampai sudah aku tatau apa nama dia sbb nama dia kemain panjang dan waktu order aku sebut yang last sekali tertera kat menu tu je PORTEBELLO..hahaa..lantak ko la waiter..yang penting aku tunjuk gambar makanan tu..so xyah sebut waiter tu tgk gambar je...rege dia RM33.90..ni makanan En.Suami..mushroom tu sedap oh sedap...

KLCCOh lupa..kalau dewasa makan main course, anak bwh umur 12 tahun dapat makanan + air free..aku pon order la untuk Akeef macaroni and cheese..igtkan sikit..sekali dia anta size pinggan tu macam size pinggan makan kita kat rumah dan Akeef sebatang pon dia xmo makan..dia tulis dlm menu "not valid for take away" so aku mcm tak kesah la sbb benda free kan..tp last2 dia bungkuskan gak suh bawak balik...lagi 1, air kat sini bottomless..minum selagi nak..tak kira soft drinks ke fruit juices ke,semua leh tambah bape kali kau suka..dan aku selamba je tambah 3 kali mango juice...ada aku kesah??dah ko kata boleh tambah lagipon fruit juices kau mmg sedap weh, so aku minta la tambah...hahahaa...

Ok, kpd kawan2 yg nak try, boleh try sbb wpon harga dia BESAR sket tp kenyang sampai takyah sahur kami berdua..kiranya leh cover la wpon tak makan nasik...silakan....

No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...