August 18, 2011

Biskut Raya Pertama 2011

Minggu ni bermulalah operasi membuat kuih raya..tahun ni aku xde order kuih raya pon sbb aku nak dah berniat nak bancuh sendrik semua kuih...Jadi, kuih pertama yang aku uli adalah Crystal Ball...utk pengetahuan, aku refer resipi yang paling aku percaya tapi tak betul gak sbb adunan aku lembik melekit guna resipi tu..so, aku alter resipi tersebut hingga menjadi resipi aku sendiri...

Lenguh gila nak menggentel kuih ni..kaler ni aku main tuang je..takde sukatan. bila aku dah puas hati dgn kaler yang muncul br aku stop tambah pewarna..hehee..


Akeef kena kepung ngan sofa supaya dia tak lepas masuk ke area dapur..so, dia sebok bertegur sapa ngan Ibu dgn harapan Ibu nak amek la kononnya..tak dapek nak ooii...berkecah dapur kalau Akeef masuk...


* gambar dah siap, aku lupa snap..nnt aku hapdet ye.. :)

No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...