Skip to main content

Burgerbyte Sentul KL

Dah try makan Burgerbyte by Zizan? Aku baru try aritu. Try kat branch Sentul. 



kedai ni kat tepi jalan nak masuk ke Bandar Baru Sentul tu
berdepan dengan rumah ala2 kampung pengantin
kalau ke depan sikit tu, jumpa Naili's Place sebelah kanan


ni senarai harga
bawak duit lebih sikit ye.. :)




aku order jus tembikai jumbo..amekkaw...tapi RM10 je..share ngan Mr.MHR
Anak den minum coke...western hokay!! takde sapa ajor


ni Mr.MHR punya
Set Burger Daging With Cheese
haha..nama penuh dia dah lupa
harga dalam belas2 la..lupa dah akak..tuo gamak eh..RM14.90 kot


ni Akeef punya
Spaghetti Bolongnese
kid punya portion
RM5 kot..arrgghhhh..lupa lagik


ha, ni mesti la si tamak punya..hahaa..
tapi aku share ngan Mr.MHR
ni burger telanjang
Combo Lamb + Chicken
RM22.80
tapi puas la sikit..sebab daging dia tebal pastu sos tu sedap

Overall okay la makanan dia. Cukup rasa. Dah nama pon burger kan. Mana2 pon lebih kurang je. Cuma, servis kat sini yang buat orang penuh kot. Servis laju pastu krew dorang takde muka kelat. Walaupon penat, elok je boleh layan apa customer mintak. Sekarang ni pergi kedai makan, memang tu yang cari dulu. Kalau makanan sedap tapi krew macam haram mukanya, okbai.

*haram tu bukan hodoh. tapi suka tarik muka kalau orang tanya macam2. amek order pon buat muka taik..hah, tu memang haram... :)

Comments

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…