September 26, 2012

Jakarta 2012 - 3rd Day..Mari Kita Pulang...

17 Sept 2012 : Isnin : Malaysia Cuti Gantian... :)

Flight balik kul 11.30 pagi..so, kena ada kat airport 9.30pagi le...dan oleh kerana aku sedar aku sedang berada di kota macet nih, maka kena la cabut pg airport awal2...kul 5.30 pagi dah bangun..6.30 dah kalau ikut Malaysia kan..stendet time la kira utk hari cuti... bangun, aku siap dulu..pastu Mr.MHR...FIL aku lagi le awal..hehee...pas dua2 dah siap, terus tukar pampers ngan seluar Akeef..tak sampai ati nak kejutkan dia...tapi elok je Mr.MHR dukung dia, trus dia bukak mata..jadi, trus basuh muka dia dan pakaikan kasut suh jalan sendiri..kami turun breakfast kul 7pagi..sebab aku dah bajet kul 8.00 mesti dah gerak..biar awal, jangan sangkut..trus takleh balik lak..

Tengah2 breakfast tu, masuk la 7,8 orang pempuan tua2 sket kendong beg plastik kat tangan..yg kelakarnya semua berkaftan + pakai tudung..kaftan tido hokay..semua senteng paras betis..kalau angkat tangan, kompom nampak ketiak..hahaa..aku tanya le dari mana ramai2 ngan mcm2 plastik ni..dorang jawab kat level bawah de pasar borong tudung..oh, baru teringat..itulah pasar tasik tuh..aku pon pelagi, mula menggeletis nak turun gak..hahaa..tgk jam br 7.30..aku ckp ngan Mr.MHR, sekejap je okay..

Mmg de borong, tapi beli pon kena kodi2...aku nak beli 5 pon dorang tak layan...jadi, balik la semula ke cafe hotel tu kekdahnya..pulang kunci bilik, trus angkut beg turun bawah...oleh kerana masih awal, senang jelah teksi dah tunggu kan...trus je kami ke airport..skang ni untuk AirAsia kena ke Terminal 3...Pak Tony buat khas utk AA kot...dia kan skang dah billionaire kat Jakarta tuh...
 
Pada pendapat aku, airport ni memang class...tak macam airport Bandung tu...rsnya lebih elok compare tu Terminal 1..sebab facilities dia mcm KLIA wpon tuk penerbangan AA je..kami sampai airport dalam kul 8.40 camtu..jalan tak macet tapi banyak kete..tupon dah hampir2 airport..kat bandar lancar je...total rege teksi IDR121 ribu...abes semua syiling aku bg kat drebar tu...sbb duit syiling tu mcm token game kat jusco je..hehee..boleh plak aku kedekut bagi ngam2..

Pas check luggage semua, kami melepak kat Jco Donuts...kejap je rasanya dah boarding...dalam flight bersuka ria bershopping makanan..hahaa..sebab rasa mcm xde pape byr pakai rupiah..tapi kalau convert, mau gak 50 hengget... :)  Lepas ni harap2 de rezeki pg Bandung semula..xmo dah Jakarta..rege dah berkali ganda mahalnya..dh mcm kat KL..maybe sbb ibu kota kan....kay, nak menghadap page AA... :)


No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...