September 4, 2012

Bahasa Zaman Moden

Semenjak kebelakangan ni,aku mkn pening ngan bahasa2 yg kt tv ni pakai dlm drama2...mlm td aku tgk citer Langit Tak Selalu Cerah lakonan Uji Rashid dolu2 tu...ayat2 dia mmg sedap...guna bahasa buku wpon lakonan dorang mmg kayu..huhuu...

Abes citer tu,bukak pulak tv2 tgk citer roda2 polis tu...bahasa dia...kemain!! Mujo Akeef dah tido...kalau tak, mesti laju je si kecik ni mengajuk...selamba di sial2kan boifren dia...boifren duk sayang2, gf duk sial2...huh..mcm mana dorang tulis skrip nih...

Mmg bahasa budak2 skang ni melampau2 lagik...aku paling bengang kalau org ckp "wak lu"...mmg nk mkn penampar gamaknya....bahasa makin mengarut2..Abah dia wak2...

Mula2 dulu, BRO
Pastu DER....
Mungkin word ni saje diasingkan...dh elok2 brother, boleh plak cerai2kan...

Kemudian APACER...
Diikuti APA CELOP...
Eh, steamboat ke leh celop2....

Aku nk tggu pasni apa plak yg kua.....mungkin pasni BEBBI kot...ganti word BABI....tuiihhh....

No comments:

Post a Comment

Bilik Fuller Hotel Alor Setar

Ha, mesti bila google tak jumpa banyak info pasal Fuller Hotel ni kan? tu yang datang kat blog aku ni..tahu dah..sebab hari tu aku pon goog...