September 24, 2012

Jakarta 2012 - 2nd Day

16 Sept 2012 : Ahad

Hari kedua...pagi tu perancangan nak ke Mangga Dua...lepas siap semua, turun breakfast..


Hotel ni memang kecik & terletak kat Lantai 6, parking lot Thamrin City..cafe skali ngan reception counter taw....


Tu makanan yang disediakan...menu dia dua2 hari kat sini sama je..nasi uduk (nasi + lengkuas gedabak2), bihun goreng, sayur campur, ayam goreng manis, bubur nasi simple, roti bakar, air kopi, oren kordial..hehee..bukan oren juice ye...tapi yang menyebabkan tekak aku boleh terima adalah disebabkan dorang ada buat sejenis sambal cili untuk makan ngan bubur tu..tapi aku amek taruk atas bihun..sambal tu mmg phhewww...kaw giler pedasnya...baru la Malaysia kan?


takyah nak feeling time breakfast kat cni...dinding dia mmg dinding semata...xde pemandangan sbb parking kan? kaca jelah hiasannya..


Mujo dorang de egg counter nih...so, boleh la request omelette or telur mata sapi...kobau2 xdo kek sini..hehee..Mr.MHR dua2 hari duk membalun roti ngan telur mata...senang sket..

Lepas breakfast kitorang terus tahan teksi pg Mangga Dua..jarak sebenanrnya dlm 8km je..tp sbb pagi tu jalan tutup, kena la memutar jalan jauh..kat sini setiap pagi Ahad de marathon..kul 12 baru abes..so, jalan tutup sampai kul 12..Kami bershopping lama kat Mangga Dua nie..sbb sini banyak barang dan boleh tawar...berbaloi sikit nak beli2 barang...beli punya beli, sedar2 dah kul 3 petang...giler lama!! tapi kami dah siap lunch la kat situ..pas makan, sambung balik...hehe..

Akeef pon dah terlentok kat bahu Mr.MHR, so kami pon dah rasa penat yang amat, trus decide nak balik...tahan teksi, trus balik Thamrin..sampai je, rasa nak try makan kat restaurant kat mall nie..de kedai Dapur Mie, BAKSO ngan Es Teler...aku de baca psl es teler ni tapi xtau gapo..jd try ler...


Nilah es teler nya...sedap!! ais kisar + avocado kisar + potongan nangka + isi kelapa + susu...mula2 Mr.MHR xmo...kata ntah apa2..bila dah try, siap berebut ngan aku..kena order lagi satu...cehh...aku order skali roti bakar sisuka ke namanya...sampai aku abes minum es teler tu pon tak sampai2..last2 aku suh tapau je...


Roti bakar inti coklat ditabur cheese....nyum2..sedap...ni Akeef makan ngan ayah dia le...aku rasa sket sbb kenyang air.. :)

Balik bilik tu, mandikan Akeef pastu eksport dia pg bilik FIL aku..sbb aku ngan Mr.MHR nak pg beli barang2 sikit kat Thamrin City tuh..bawak Akeef kang, dia suka lari2...so, kami pon berpusing la laki bini dalm mall cari baju untuk Akeef, baju utk aku sehelai dua, untuk Mr.MHR lagik...dalam sejam je kami pusing..takut Akeef meragam lak kan...


Aku mmg nak beli baju superhero untuk Akeef..sbb mcm sedih je mamat ni kalau tgk tv mesti sebut "Pak Tomen!!" hahaa...bapak sapa ntah jd superman aku xtau...last2 belikan baju ni sbb ni je yg aku berkenan..hehe..rege dia IDR40 ribu je...kasut adidas tu IDR70 ribu je..aku siap beli 2 pasang..satu tuk anak buah kat Langkawi tuh...topi tu rege dia IDR35 ribu bersamaan RM10..siap dia sulamkan nama kat tepi tu...balik trus pakaikan anak nih..terus xmo bukak2...


Waktu kat bilik tu dah azan maghrib..jadi, pas je solat, kami turun cari makan malam...berdepan ngan Thamrin City ni de Restoran Nasi Padang Sederhana..jadi, nasi padang kita memalam nih..


Jus Alpukat
Menu wajib aku kalau kat Jabotabek + Bandung + Bali = Indonesia..hehee...
rugi kalau tak order weh..rasa lemak2 manis gitewww....murah pon murah..

Pas selesai, kami lepak2 depan mall tu tgk senario malam2 kat Jakarta...dorang kat sini satu je yg boleh dipuji..segala benda dorang jual...sampaikan time malam tu, ada banyak moto ngan basikal yang jual air minuman panas..dorang bawak air panas dalam flusk air yg tekan2 tu, pastu bersusun kat moto tu peket2 minuman 3in1..ramai giler org beli..dorang bancuh pastu lepak la tepi2 jalan tu minum...pilihan jenis air de beratus2..kalah starbuck hokay..pas dah puas cuci mata, naik bilik untuk mengemas sbb esok dah nak balik..yeay!



1 comment:

  1. nasi padang sederhana tuh mmg lebih dari yg sederhana. sodap!

    ReplyDelete

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...