November 24, 2011

Butter Cake Old School Punya

Raya Qurban baru ni, mak aku sebuk suh buat butter cake..tapi nak resepi asli..tapi sbb time tu aku malas, takdelah cake yang terhasil...Sabtu aritu kitorang pg jenjalan pas Maghrib..mak aku ikut skali..ayah xmo ikut sbb leka tgk tv..huhuu...dalam keta tu, mak aku tetiba cakap "sedapnya kalau dapat makan kek planta tu panas2 baru kua oven"...aisshh...mak dia saja je tau! balik kg aritu boleh la aku buat alasan pekakas semua takde..ni dah de kat KL xkan nak bagi alasan tu gak..last2, "yela..esok org buat le..planta de ke? kat umah butter de la..." jangan kompius ye..mak aku nak kek tu dibuat dari planta aka marjerin..dia xmo mentega..mak aku kalau order kek, kompom orang xmo amek tempahan..hahaa...

Last2, kena la aku menggodek kek tu sbb takut dapat ayat len lak esoknya...aku sebenarnya lebih suka buat kek yang kukus2..almaklumlah, org rajin kan..kukus senang sket & confirm jadik..hehe..

Adunan yang nak masuk oven..

Ni yang baru keluar oven..bulat2 tu kesan cucuk ngan tester sbb nak tgk dah masak ke blom kan...

 
 Yang dah potong tak sempat nak snap sbb laju masuk dalam mulut... :)

No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...