April 10, 2014

Bukan Anak Ikan


"Aku suka makan sardin...kena pulak kalau goreng cili padi...malatop kau!"


"Eeiii...aku takleh terima sardin...hanyir...mackerel pon sama...kiranya adik beradik sardin tu memang aku tak makan...kembang tekak.."


"Aku tak makan sardin...mackerel pon tak makan...selalu aku makan ikan laut je..ikan selar, ikan pari, ikan kembung, ikan jaket...ikan2 lain ni takleh terima le..."




Nah! Orang suh tgk masterchef xmo...asek tgk sebenarnya saya isteri dia lah...abang jebat lah...mr arrogant la...pastu ko geli2kan makanan feberet aku...

Sardine dengan mackerel tu adik beradik sebab dorang adalah sejenis ikan...dua2 memang le hanyir...sebenarnya tahap hanyir tu bergantung kepada kebolehan kau nak cuci ikan itu..kalau jenis cuci takde air asam takde selawat nabi, cuci letak clorox pon dia tetap hanyir...pasni jangan konfiden bg pendapat kalau ilmu tak cukup di dada...mackerel tu dalam bahasa Melayu kita ni adalah ikan kembung... :)




ni lauk aku masak semalam...cicah ngan roti je..malam2 takleh makan berat2..hahaa..sebenarnya pergi bercuti dah mentekedarah macam2, balik umah kena diet takut takleh kancing kain baju kurung...huhuu...nnt aku up pasal cuti...tak abes2 nanti kan...pemaleh sobona eh...

4 comments:

  1. aku pun suka gak masak lauk sardin..buh ciliapi byk2..mkn ngn nasik panas & telo dadar.. wallawey !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?? laki aku selalu marah aku masak sardin...tapi tetap gak berpeluh layan cili padi yang aku masak bertimbun tuh...ko ni kelantan belah mana? beria makan cili api!! hahaha...

      Delete
  2. Jejeh air liur aku perati je ikan ko ni.. Hee ai! Aku ade gak kwn yg yewww x mkn ikan keli. Busuk la apa la kn? Tapi unagi kat sushi king tu menjilat ko mkn. Unagi tu belut bai.. Lg lah. Pe konsep nye tu? Keli too mainstream gamaknye

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh, kalau ko balut keli tu dalam seaweed, mesti kawan ko tu balun gak beb... :)

      Delete

Bilik Fuller Hotel Alor Setar

Ha, mesti bila google tak jumpa banyak info pasal Fuller Hotel ni kan? tu yang datang kat blog aku ni..tahu dah..sebab hari tu aku pon goog...