Skip to main content

Pizza oh Pizza

Dah lama x mkn pizza nih...last mkn pas raya aritu kot...pastu, pas hapdet buku ASB yang de simpan juta2 tu, adik aku open table...duit dia de 5 juta kot..aku 2 juta jer...so, bia yang 5 juta open table...hahahaa....jutawan Melayu..oleh krn dlm family de mak yong, so ikut tekak dia..maka ktrg pon pg Pizza Hut besar kt Wangsa Maju tu la kan..bila nk order, aku tny la mana yg combo meals punya, dorang jawab situ elite sket tmptnya...so, menu sume sekor2...xde combo2 nih...jadi order la ikut pilihan masing2...yang bagus servis mmg laju...x sampai 10 minit air ngn sup dah sampai....



sup ubuh dalam pinggan yang dalam kat tengah2 nie....kejap je dah sejuk...



adik aku mmg suka makan udang
so, dia order 3 set Tempura nie
dia sorang je sepinggan kejap dah licin



yang ni aku order dan tak puas ati...nampak?



ok, tengok lagi...

kedekutnya pizza hut nie...secoet je lasagna dia..dah la serve dalam ramekin yang dia bako tu gak...itam2 dah...apa la salahnya pindah masuk dalam piring lain..so, takdelah customer nampak beza size ples kotor2 tempat bakar tue...potong betul..elite pebende macam nie...



Beef Pepperoni
sama je rasanya....



Large punya....

aku takde la suka sangat pizza ni sebab dia kering...huhuu..kari mamak aku suka la...tapi dah org belanja, jalan je..jangan banyak songeh....aku rasa pizza kena jaga la nama baik dari buat benda cam gini..caj mahal, siap servis tax kemain, tapi.......

Comments

  1. ko ok lagi, bpe bln je x mkn! aku ni dah bertahun kot x mkn piza hut. xtau plak knape.. bru2 ni ade ckp dgn hubby 'gaji ni ase2 nk g piza hut la' sekali dah gaji lupe daratan.. ble dah kiok gaji tuh sikit2, mse tu nmpk blk pizza hut. osah betul kn dasarrr lupe daratan!

    tpi slang skali sbulan sll ode dominos pepperoni tuh wat delivery. mkn duk diam2 lam blk. tu yg tlupe pizza hut nih

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…