January 4, 2013

Laksa Penarak @ Jeti Kuah


Aku buat entry laksa lagik..hahaha..gila frust pasal teluk kechai tu...godek2 fon, rupa2 ada gamba laksa lagi satu...aku memang peminat laksa..Penang, Sarawak, Johor, Kelantan... ha, u name it u got it..hehee...yelah aku tau..kelantan tu Laksam...adik beradik la tue...kalau Utara, mesti la pedas2 masam kan...Sarawak tu bihun...lemak berkrim..huhuu...Johor tu aku suka makan make-up2 dia tuh..spaghetti pon boleh..janji ada rasa...laksam pulak suka kunyah kacang panjang ngan taugeh yang dia letak tue..kalau sambal plak, mesti request extra..cuma kepantangan aku laksa letak petis...dah elok2 masam pedas, ko masuk petis bagi manis apa citer...memang aku kalau beli laksa tanya dulu de petis ke tak..kalau de, harap maaf..aku sanggup tahan nafsu makan laksa sampai jumpa yang takde petis...bayar mahal xpe janji sedap..makanan la...benda2 kalau mahal, aku berkira..makan kalau mahal, tadehal..janji sodapp...kalau tak sedap mmg kena lahar dalam blog..hahaa...

Aku time pg Langkawi tu petang tu ujan sikit...pas shopping cekelat, trus ajak suami den makan kat jeti...usap2 sket sbb dia kata asek makan je datang langkawi nih...mulut tak benti2 kunyah cekelat, lagik nak makan memacam..huhuu..sbb tu takleh cuti selalu..makin mendebab la masing2..mula2 dia xmo..sekali aku cakap, "kan mee udang sedap kat situ..." trus setuju.. weeee...

Sampai je sana, kebetulan orang de sikit..trus order laksa semangkuk..aku tak pandang menu lain...satu masalah aku kalau bercuti dalam Malaysia nie, bila makan aku mesti order sirap..hehee..taktau kenapa...agaknya sirap sedap di minum time bercuti kot..lg 1 selalu kalau bercuti kan mesti kira ke kampung2 sebab KL kan bandar...jadi, sirap dorang ni sedap sangat..wangi macam sirap kampung..eh, sirap kampung tu tau tak? cuba korang order sirap kampung..hehee...

Okay, macam biasa...aku ikut highway..nak citer pasal laksa kan...hahaa...ok, laksa sampai dah aku tanpa berlengah lagik....


ha, ni baru la betul laksa..membuka selera dan mata bila tergigit cili api tue...telur sebijik..kuah masam dan cukup rasa..kalau macam ni jual sekilo RM20 pon orang beli..meniaga tak menipu...huh, berpeluh2 makan sambil kunyah2 cili padi disulami air sirap..hahaa....terliur? okay, sila cari laksa sedap cepat....huhuu...

Ada orang tak makan laksa penarak sebab dorang kata kuah dia guna belut...hey, bukannya belut tu terconggok dalam mangkuk kau...dah hancur pon...hahaha..aku pon kalau bagi makan belut, takde nye aku nak telan..ni dah hancur aku tak nampak depan mata, aku tak kesah langsung..bukannya de rasa pon..rasa sedap adala..hehee....mesti korang terbayang2 belut tu kan..hahaha....okay, sila la bayang..aku nak bayangkan laksa nie lagik...nyum nyum...


5 comments:

  1. HAHAHAAHAHHAAHHA ayat ko mcm harem lgi skalik. silap sket mmg kene laha dlm blog. xleh belah ayat! jage korangggg..

    aku pon penggile laksa. sll teringin, n sll gak buat sndri. laksa asam la paling peberet. ikan kembong n ikan parang sket rebus blend. tumis cili boh, ltak brg2 sume and hikan also hasam die SETTLE! sbb kt tmpt aku ssh nak crik asal laksa yg best. aku x jln yang ade rase manis2 nih. potong je klu ade manis. so yg sedap nye 1 tmpt je. tp suke tok nek die je ble nk bkk. panas gak aku! so nak sng wat snri. baling2 4ploh min siap!

    err natang tuh murah gile plak hai. aku ni asik la kensel plan nk ke langkawi. ble tah nak serang! pinggan mangkuk aku pon rse nak hapgred. asik ikea bodo tuh. x grand lansung! heh. dah berumor ni nak gak feeling2 correll cam mak2. ye dak? ade blogger jual natang tuh sbijik cam ko 88. aku nk beli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kt lgkwi gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...mmg dah tua rasa macam mak aku nak beli lemari khas letak pinggan mangkuk..hahaa..beli bukan nak pakai..nak wat pameran sampai pinggan tu pecah sendiri...aku pg sana, hari2 duk tgk pinggan mangkuk tu...kalau ikut hati, semua pattern nak beli...murah gila...insyaAllah LIMA aku pg langkawi lagik..dan aku dah ready list nak beli...hahaa..ko nak kirim pape, aku boleh tlg belikan.. :)

      Delete
    2. over gile ko tau nak beli berkirim2. xmo la aku ssh2 kan ko. japg nak mmbawaknye lagik. tu yg aku tak pg2 lagi tuh. mcm2 colek angek eh nak kne fkir. tp insyaAllah thn ni aku nak jgk pg. den tak kiro! apo nk jdi, jdi la. huhuhuhuhu..

      Delete
    3. xde makne nak tarik2. mark n spencer x ramai sgt org. aku pg klcc harem! smua tah ape2 je. aku pg paradigm. dah la xde org. brg pon byk sonot aku nengoknye! scarlet plus kat dlm jj la beb. baju2 pon cantik. 4ploh hengget jerh baju2 die. ctk!

      Delete
  2. m&s paradigm mall? okey, akan ku usahakan..ye..aku pg scarlet plus jj wmaju nie..xde yang menarik...seremban2 punya best sikit kot? huhuu...

    ReplyDelete

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...