Skip to main content

Makan @ Old Town White Coffee

Ha..lama gak amek masa nak hapdet blog nih..minggu yang sibuk + Akeef kena demam campak..Nak cerita pasal kami sekeluarga pegi jalan2 kat Jusco Cheras Mahkota minggu lepas. Waktu tu kami otw balik dr Bangi ke umah mak kat Cheras. Dalam perjalanan tu tetiba rasa lapar..macam la jauh benar Bangi ngn Cheras tu kan?huhuu...

Pas je R&R Bukit Dukung tu, terus ckp ngn Mr.MHR:

Isteri : yang, jom kita try jalan2 kat Jusco Cheras Mahkota tu nak?
Suami: mana lak u tau ada wujud jusco kat situ?
Isteri: hehee..i kan rajin gugel...huhuu...
Suami: geleng2 je kepala..

Ingatkan Mr.MHR ni xmo layan..tup2 pas je tol kat Batu 9 tu, dia amek jalan yang nak ke Cheras Mahkota tu..waaaa...syiokk....Sampai je kat parking, bancuh susu Akeef dulu..kang dibantainya nanges mintak susu, jd keje lak nak berpatah ke keta kan..Pusing jusco beria2, last2 benti kat OTWC gak..hehee...sbb tempat dia macam syok sket kot..

Ni muka noti suh bergambar..dah pandai pose senget2 dah...hehee...

Ni menu yang den pesan..
Rice With Steam Chicken & Mushroom
tgk je kat menu ada mushroom, terus mak teruja nih..hehee...

Ni menu Mr.MHR..lately ni asek order ni je kalau pegi OTWC
Chicken Rice With BBQ Chicken

So, menu dah sampai, makan la kami anak beranak..Akeef aku suapkan ngan nasik steam aku tu..waahh,kemain berselera dia makan..asal lambat je suap, dia bebel..hehee...yelah,nasik tu panas..moloco jari den..Menu2 ni dimakan ngan cili api potong + kicap..waahh,terangkat!!

Kitorang makan relax2 je sbb xde keja masa nak pegi memana pon. Pas makan terus la balik umah mak. Tefon mak tanya nak apa, dia kata dah kenyang..so, kami balik ngan tangan kosong le..hehee...sori ye mak..

ni lagi 1 aksi budak tecit nie..skang ni macam2 fesyen yg dia boleh buat..mana dia belajar pon tatau..huhuu...

*skang ni menu kat OTWC kira mcm dah ok sket kot.dulu macam ntah pape ntah. makan mihun tomyam, mmg rasa air je b4 this. skang seb baik dah improved. maklumlah dah ramai pesaing kan..ha,baru padan muko ekau...huhuu...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…