Skip to main content

Office Baru Saya..

Tadi, tengah duduk2 tunggu Mr.MHR datang nak pegi lunch sesama, terasa lak nak amek gambar2 opis baru nih. Arini masuk minggu ke4 dah keje kat sini, baru berpeluang duduk kat taman comel yang ada nih..hehee..nyaman rupanya kat cni..mmg sesuai dgn nama jabatan ni.. :)

Opis baru ni bangunan sendiri. Takde sewa2 kat sesapa. So,rasa selamat kat cni sbb hanya staf2 je yang berkeliaran dlm ni. Orang luar xleh kua masuk sesuka hati. Maklumlah kan, simpan barang2 berharga kerajaan gamaknya..

ni kawasan parking..luas kan..dan yang paling penting, FREE!!
bumbung yang warna oren tu kafeteria..
makanan sedap & murah..
waktu kat putrajaya aritu, nak mimpi makanan murah pon tak dapat kan..realiti apatah lagik..

lgpon kat sini sangat luas, jadik kalau dtg lambat pon xde masalah..park je kat mana2..
xde sapa nak saman..:)

nampak?nampak? sangat luas kan...
nilah taman comel tue..
redup & nyaman wpon kita berada di tengah2 bandaraya kolumpo nih...

ni adalah tangga untuk urusan harian den..
sebenarnya ada lif, tp den kena exercise nek tangga nie..
turun, naik utk datang, balik, pegi beli makanan, balik beli makanan, pegi surau, balik surau,
fuhh, giler kentang!!
dulu den sayang betul ngan lemak2 nih..sekarang tidak lagik...
kalau dikira, anak tangga ni ada 72 anak tangga utk sampai opis den..
hah, cuba la kira 72 kali ngan 6..
tupon den pg beli sarapan je tapau..kalau beli lunch??
woohhooo...menangis tailor nk ukur baju pasnih..hahahaa...

opis den kat Tingkat 2 tp dikira tingkat ke 3 sbb kat sini ada Mezzanine Floor..

hah, opisku ada di Seksyen Pentadbiran & Kewangan...
pg mana2 jabatan pon, itulah bahagian yg layak...

sekian terima kasih..... (^_^)




Comments

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…