December 5, 2010

Simply Siti

Pernah dgr tak psl make up yg dikeluarkan oleh Dato' tersohor tu?

Dgr khabar cam best sbb siap ada Gold Edition..Smlm aku pg shopping ngan family yang tercinta..Sampai kt beauty section, Mr.MHR suh tgk compact powder sbb dari aritu aku asek membebel ckp "bedak dh abes..bedak dh abes..." huhuu...jadi dh smpai tue, belek la macam2 jenis product yg ada...terperasan jenama Simply Siti tue..susah sket nk nmpk sbb terletak kat rak2 yang level bawah...kena mencangkung nak nengok...belum sempat aku nak pegang kotak bedak tu,ternampak la harga yg di'tag' kat rak tu..

Huhuu..mula2 igt salah tgk rege..rupa2nya mmg betul la tu harga tuk products Simply Siti...2 way cake dia berharga RM55.00....tgk kat rak sebelah, jenis yang sama tuk Loreal harganya RM61.00...woohoo..kalau korang jadi aku, yang mana 1 korang amek? mana? mana?...hahaa..

Okay camni...kalau mcm Loreal tu,kita mmg dh tau la dorang jual jenama instead of product..tapi product dorang dah well known seluruh dunia... Simply Siti ni negara mana yang dia dah jual juta2 hingga menyebabkan dia leh letak price setinggi tu??..


Tulah, bila kita nak sokong beli produk Malaysia, harga plak melampau..Maybelline lagi murah ooii...Tolonglah sedar diri bila nak berniaga..Jangan asek nak menindas je..

Bukan ke kalau kita meniaga dan meletakkan untung melebihi 50%, jumlah untung yang lebih 50% tu dikira tidak halal...wallahualam bi sawab... :)

btw, aku still pakai M.A.C lagi..better pakai jenama omputih yg kita dh tau prestasinya drpd try benda2 baru yang TAK BERBALOI...huhuu...aku jarang2 pakai bedak pon.. 1 bekas tu setahun baru abes...okay je stkt ni..xde alahan... (^_^)




No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...