Skip to main content

Si SELFISH Yang Menjengkelkan

Tak tahu macam mana nak digambarkan perasaan ni bila berhadapan dengan orang yang selfish nih...apa yang dia ni tau, sumanya dia yang lebih penting...balik balik dia...balik balik dia...wooii, ko ingat ko sorang je ke yang hidup di alam fana nih??? hangen tol aku...

Semua benda nak utamakan dia je...abes aku ni hidup utk kau ke? mula2 boleh bersabar mengadap org yang jenis camni..tapi lelama, nak tengok pon benci weh..

Situasi 1: Kenduri Kahwin
~ orang yang dijemput pakai facebook pon hadir ke majlis perkahwinan aku..tak kesah tak dapat kad..yang penting jemputan...kau tu nak kad...aku bagi...tapi kau tak datang pon kan? walimatulurus tu kan hukumnya WAJIB..xyah la nak reka apa2 alasan yang menyakitkan hati aku nak dengar...

Situasi 2 : Melahirkan anak
~ berduyun2 org menzahirkan ucapan tahniah dan kesyukuran atas kurniaan Allah swt ke atas aku dan suami..yang jauh2 pon datang melawat...aku bgtau dorang pon melalui fb je..ahli keluarga je aku pakai sms...kau tu langsung tak cakap apa2...menjenguk lagilah takde...yang kau tahu asyik citer pasal diri kau je kat fb tue...pastu ckp kau tak on fb berkurun..tolonglah wehh..ni zaman teknologi...pebenda yang kau click semua orang leh tau...aku cuti duk umah 70 hari (termasuk Hari Raya Aidilfitri sekali), langsung tak nampak batang idung kau sedangkan umah kau sekangkang je ke rumah aku!!!

Situasi 3 : Kenduri Aqiqah & Cukur Jambul
~ takde seorang pon yang aku jemput pakai sms...semua aku publish kat fb...so,semua sama rata..boleh je dorang menghadirkan diri ke kenduri tue...yang kau plak, still tak malu lagi..cakap tertunggu2 aku sms jemput datang umah...tolonglah wooii...

aku dh cukup dh ngan perangai kau nih...aku kawen ko tak datang..aku bersalin ko tak menjenguk pon sedangkan waktu ko dulu, terhegeh2 aku pg melawat...tapi ko still nak layanan VIP konon...ko sapa???.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi Dalca Sayur Simple

Sedang berdiet? mari..aku nak bagi resepi cecampak...senang dan sihat..huhuu...

Dalca Sayur

Kacang Dal (1 genggam - basuh dan rebus sampai empuk)
Bawang putih, bawang merah, halia (kisar bersama)
Serbuk Kari Daging 1 sudu besar (bancuh dengan sedikit air)
Rempah Tumis (kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang) buah pelaga takyah
Santan
Sayur yang digemari

Cara-cara :

1) Rebus kacang dal sampai empuk. Kalau ikut Masterchef, campak kat dinding, dal tu melekat maknanya dah empuk..hehe..penuh dinding korang ngn dal kang...
2) Panaskan sikit minyak dalam periuk, masukkan rempah tumis
3) Masukkan bahan kisar dan tumis sampai naik bau
4) Masukkan rempah kari yang dah dibancuh dan tumis hingga garing
5) Masukkan sedikit air dan masukkan semua sayuran yang keras
    (aku guna carrot, kacang panjang dan kentang)
6) Biar sampai sayur empuk. Masukkan pulak sayuran lembut. Aku letak terung je
7) Bila dah mendidih, masukkan kacang dal dan santan
8) Perasa kuah dalca tu tunggu sampai mendidih. B…

Resepi Asam Pedas Simple Tapi Sedap

Ha, makan hati baca tajuk? sendiri masak sendiri up...Sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri kan? haha..
Okay, aku upload gambar asam pedas dengan caption sepanjang2nya kat fb..Mak aku kan tukang masak. Specialty dia memang asam pedas. Sampai mula2 aku masuk keje dulu (ofis depan rumah je), bila cakap mak aku yang berniaga gerai kat balai polis je, semua terus cakap "ha, yang asam pedas sedap tu..anak Kak Yah kan.." kembang bontot jap sebab orang puji mak aku...puji mak pon nak perasan lebih..belum puji aku lagi tu...haha..
Ikut highway...macam biasa..so, bila dah upload, ramai yang mintak resepi plus teringat2 mak aku masak..Dulu aku duk asrama..so, selalu la mengangkut makanan bila balik weekend..dan aku selalu angkut asam pedas dengan sambal sardin cili padi je sebab aku rasa asam pedas & sambal sardin yang mak aku masak takde orang boleh lawan...hahaha...matik la...ah, tak kira...aku tetap nak cakap yang mak aku masak terpaling sedap..kedai2 yang de jual specia…

Resepi Soto Ayam Mudah

Korang memang suka bab2 resepi mudah kan? Aku pon sama..Kalau dah de yang mudah, kejadah apa pegi amek yang susah..Takyah nak mencabar diri sangat. Bukan dapat hadiah pon kan..haha..
Okay..raya baru ni, turn balik kampung Mr.MHR..aku pasghah...hehee...ala, kampung masing2 bukan jauh pon. Sorang Negeri Sembilan, sorang Melaka..sekangkang kera takyah rebut2..aku dah makin lama kahwin ni dah makin tak kesah. Tapi aku paling kesah, pilih kampung yang tak banyak kena buat keje..haha..sayang lemak2 aku kumpul setahun...haha..emang dasar!!  Sempena raya, aku ditugaskan buat soto. Gila kau!! tetiba kena masak soto..dah le keluarga belah Mr.MHR tu besar...aku insan yang lemah ni kena masak banyak2..propa sangatsss...meh la, aku nak bagi resepi. Tapi jangan tanya sukatan. Agak-agak je ye..
Aku masak ni 2 ekor ayam ( 1 ekor potong 4 + 1 ekor potong kecik2)
1) Panaskan minyak dan tumis rempah 4 sekawan hingga naik bau 2) Masukkan bawang merah, bawang putih, halia (dihiris halus) dan goreng sampai…