December 7, 2010

Si SELFISH Yang Menjengkelkan

Tak tahu macam mana nak digambarkan perasaan ni bila berhadapan dengan orang yang selfish nih...apa yang dia ni tau, sumanya dia yang lebih penting...balik balik dia...balik balik dia...wooii, ko ingat ko sorang je ke yang hidup di alam fana nih??? hangen tol aku...

Semua benda nak utamakan dia je...abes aku ni hidup utk kau ke? mula2 boleh bersabar mengadap org yang jenis camni..tapi lelama, nak tengok pon benci weh..

Situasi 1: Kenduri Kahwin
~ orang yang dijemput pakai facebook pon hadir ke majlis perkahwinan aku..tak kesah tak dapat kad..yang penting jemputan...kau tu nak kad...aku bagi...tapi kau tak datang pon kan? walimatulurus tu kan hukumnya WAJIB..xyah la nak reka apa2 alasan yang menyakitkan hati aku nak dengar...

Situasi 2 : Melahirkan anak
~ berduyun2 org menzahirkan ucapan tahniah dan kesyukuran atas kurniaan Allah swt ke atas aku dan suami..yang jauh2 pon datang melawat...aku bgtau dorang pon melalui fb je..ahli keluarga je aku pakai sms...kau tu langsung tak cakap apa2...menjenguk lagilah takde...yang kau tahu asyik citer pasal diri kau je kat fb tue...pastu ckp kau tak on fb berkurun..tolonglah wehh..ni zaman teknologi...pebenda yang kau click semua orang leh tau...aku cuti duk umah 70 hari (termasuk Hari Raya Aidilfitri sekali), langsung tak nampak batang idung kau sedangkan umah kau sekangkang je ke rumah aku!!!

Situasi 3 : Kenduri Aqiqah & Cukur Jambul
~ takde seorang pon yang aku jemput pakai sms...semua aku publish kat fb...so,semua sama rata..boleh je dorang menghadirkan diri ke kenduri tue...yang kau plak, still tak malu lagi..cakap tertunggu2 aku sms jemput datang umah...tolonglah wooii...

aku dh cukup dh ngan perangai kau nih...aku kawen ko tak datang..aku bersalin ko tak menjenguk pon sedangkan waktu ko dulu, terhegeh2 aku pg melawat...tapi ko still nak layanan VIP konon...ko sapa???.

1 comment:

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...