March 6, 2012

Pergi Kuching - Day 1

Okay..aku nak buat kenduri gambar..hehee..kemain banyak amek gambar baru2 nie..aku pegi Kuching sebab keje..4 hari 3 malam..lama weh..xde de aku nak tinggalkan sweethearts kat rumah ye..jadi, aku pon pegi la beli tiket tambahan untuk sweethearts aku tuh..makanya Mr.MHR kena apply cuti sehari sbb kena ikut aku..mujo lagi setengah hari tu, bos dia kira sap sap sui je..selamat la cuti dia..

Kitorang nek flite kul 2.00 petang..so, kul 11 pagi aku dah terpacak kat KL Sentral sbb nak check in kat situ..mmg nak nek ERL sbb senang nak manage Akeef..hehee..pas siap check in, beg pon dah selamat, kami bertiga pusing2 la area KL Sentral tu..makcik aku de restoran kat Brickfileds tu..jadi, menyorong la stroller pg kedai makcik aku..pastu, kul 12.30 ktrg dah nek train pg KLIA sbb boarding kul 1.30ptg.


Nampak mcm Akeef baik je perangai kan..hehee...sempat la gak dia buat larian 100m dalam train nih..


Okay, dah sampai..
Ibu ngade nak pose..


Oleh kerana bawak infant, so kami nek dulu..ngan stroller lagik..mmg syok dpt priority bawak Akeef.. :) waktu check in mmg dah tau dah dapat seats depan tu sbb de ruang sket kan..sepanjang jalan berdoa diupgrade ke Business Class tapi doa tak dimakbulkan..hahaa... 

Landed at Kuching kul 3.30 petang..kami las skali dapat turun..huhuu..nek first kua last..bila sampai kat check point Imigresen tu, dia print kan 1 borang (untuk dewasa) je..ala2 resit mekdi..katanya kena simpan dan tunjuk balik bila nak blah dari Kuching tu nanti..ala2 pas lawatan versi murah la nie..so, aku pon simpan la bebaik dalam purse..kalau tak, mau kena duk Kuching..

Pas amek beg, kitorang terus beli kupon teksi tuk ke hotel...aku booked Ariva Gateway. Tapi kat fb aku check in kat Pullman..hahaha..bukan apa deh..ariva xde dalam list waktu nak check in tuh...hahaa...okay, jom tengok kamar kami untuk 4 hari 3 malam tue... 


katil yang besar dan selesa


ada balcony kat bilik nih..
sampai2 je Mr.MHR trus nyalakan api..boleh?
macam xde kejaan lain... 


syoknya si kedek ni lari2...lapang ruangnya..



macam biasa..hotel zaman skang mmg semua xde paip kat jamban..
sudahnya, ko tarik la shower tu kalau nak cebok..mujo paip shower tu tak melekat skali..kalau lekat, ko paham2 la caner nak kreatif mencebok...



ni yang plaing best..semua ada dalam bilik..xyah nak ding dong ding dong minta anto barang..


hanger pon tak lokek..aku hari2 basuh baju Akeef..kan de balcony...kering je baju anak aku..sonang mak..

Malam tu pas Maghrib, kitorang pg la jenjalan kat Waterfront tu..tp hotel ni agak jauh la sket..kena jalan kaki dalam 10minit, baru sampai waterfront.sini kan Maghrib cepat..maka kami pon dapat la kua cepat..jalan2 sambil cari bekalan minuman & makanan sikit sebab esoknya aku kena pg ofis sementara sweethearts kena tinggal kat hotel..jadi, stok kena la ada..


belakang tu Grand Margherita..hotelnya mmg syok kot..betul2 facing waterfront..lenkali la aku try book..kalau de rezeki sbb rate dia agak la...


Sebenarnya aku datang Kuching ni de ngan orang2 len skali..bukan le sorang2 je datang keje..kang nmpk cam aku rajin sangat lak..hahaa...ada 4 orang lagi..total kami semua adalah 6 dewasa + seorang Akeef...semua sampai len2 time..jadi, pas sms-smsIng, maka janji jumpa kat tempat makan TopSpot untuk dinner...tempat ni belakang hotel kami je..kalau dari hotel, de connecting door yang boleh direct sampai..



Menu dinner kami malam tu adalah kerapu 3 rasa, butter prawn, sup sayur, ketam masak cili dan menu wajib hidang sepanjang berada di Kuching adalah Midin Goreng Belacan..hahaa..mcm lawak tapi tu menu wajib...gambo lain aku tak snap sbb dah lapo..ketam ni sampai last skali lepas nasi dah abes..jadi, dapatlah aku snap..hehee...lepas dah kenyang, duk borak2 jap sampai kul 9 lebih camtu..Aku gerak balik bilik dulu sbb Akeef dah buat aktiviti menarik perhatian orang kat kedai tu..eh, lupa kitorang makan kat kedai ABC...total makanan kami malam tu RM135...tapi tak masuk air sebab air kedai lain dan dah bayar asing2..rege kira ok tapi rasa tak mari..ketam masak cili tapi aku rasa macam masak kicap je..hehee..orang sini tak reti tanam cili kot... :)

1 comment:

  1. dasyat ketam ko.. merembes2 aku tgk. mmg totally kalah la ketam bagan lalang ngekkkk aku nih.. sabo je le..

    weh senyummmm sakan makcik ni abg die bwk jln ;)

    ReplyDelete

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...