January 3, 2012

Akhirnya....

Nak mulakan entry pertama 2012 dengan berita gembira....

Alhamdulillah, setelah hampir 5 tahun (lamanya..), berjaya gak aku tamatkan pengajian part time aku..huhuu..org len buat degree 3 tahun je..aku? 5 tahun...hukhukk..sadis..

Dulu pas abes buat diploma, hajat di hati tu mmg la nak trus sambung degree..tapi mak & ayah aku suh keje..jadi, aku pon cari la keje..rezeki dapat keje ngan kelulusan diploma & dengan GOMEN..oh, dulu time cakap aku keje gomen, org akan senyum sinis k..maklumlah zaman tu, sape keje bank, mmg terhebat la kot...tapi skang, kau ada? hehee...jadi, lepas setahun keje (aku join kjaan awal tahun, senang sket nak kira bape tahun dah keje..), aku decide nak sambung belajar..part time sebab takkan nak benti keje kot...setelah puas survey, aku pilih untuk join program Eksekutif UKM..program ni kelas setiap hari kul 7 - 10 malam..dah kira macam full time sbb hari2..aku diterima start class Julai 2005, tapi time tu aku tukar tempat keje plak..rasa macam tak larat nak ulang alik..so, start2 je aku dah mohon tangguh pengajian 1 semester..jadi secara rasminya aku start belajar Februari 2006..

Belajar punya belajar, awal2 mengandung Akeef, aku mohon tangguh lagi sbb time tu aku duk Putrajaya, kelas kat KL..x larat nak kejar balik keje trus drive ke KL..total, 2 sem aku mohon tangguh..lepas Akeef lahir, aku sambung habiskan 2,3 paper yang hujung2 & yang kritikal2 tu...mungkin rezeki aku, senang je aku berjaya tamatkan semua paper tu...tapi manusia kan tak penah puas..pas aku abes belajar tu, kerajaan bekukan pengambilan kan? dalam tahun 2011, takde pon pengambilan yang dibuat..maka, aku pon mohon la ngn pihak UKM utk repair mana2 paper yang terpeleot zaman2 tak focus dulu (bercinta ngan Mr.MHR la..) huhuu...mujo UKM approved..so, aku hanya study sendiri kat rumah, UKM bagi tarikh exam..pergi exam, tggu result..sangat mudah urusan aku...hehe..last aku sit exam adalah pada November 2011 yang lepas..setelah dekat sebulan lebih gak, menunggu..........



taaaadddddaaaa....aku dah tamat pengajian..diberi status konvokesyen....jadi, TADI aku dah apply jawatan baru dengan kelayakan baru...lagipon ni dah 2012, SPA dah bukak balik pengambilan untuk penjawat awam...maka, dengan rasminya aku layak.. :)

dan.....








dan.....








dan.....









disebabkan keputusan yang hampir sama ngan Amalina Che Bakri (hahahahaa....), besar kemungkinan JPA akan tukarkan pinjaman pelajaran aku kepada status BIASISWA...yahooooo!!! jadi, berganda2 kegembiraan aku di awal tahun 2012 nih...korang doakanlah aku dapat jawatan baru tu ye..nnt boleh buat kenduri ajak korang semua datang ke teratak aku yang comel nih.... :)

Oleh kerana belajar dah abes, gaji pon dah naik (^_^), misi 2012, nak besarkan keluarga..org kata sapa bersalin normal, leh ada anak banyak2...huhuu...ko tgk la berapa ramai ahli keluarga aku nanti ye....

daaaaa....


No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...