February 9, 2012

Yang Kita Tak Tahu

Takleh nak tido jadi duk godek2 henfon tgk fb..tup2, baca kat 1 wall kawan baik aku ni, dia dah bersalin! kembar! sepasang!..Alhamdulillah...

Tapi yang tak syoknya, aku lak lelebih sebak bila tgk gambar anak dia (laki dia uplot) sepasang tue...waktu ngandung selalu call citer memacam, tanya memacam (mcm la aku byk ilmu kan), luah perasan memacam...biasalah kan..bila ngandung kan emosi kita lain...

Lama aku kawan ngan dia..dia tak hipokrit..kalau tak suka, dia cakap je..kalau sentap pon, bole nmpk kat muka dia..dulu zaman bujang mmg aku ni lepas bebas je semua benda..dia la yang selalu tolong tapis2 sket pebende yang aku buat...sbb dia kakak..so, dia jaga la adik dia kan...aku takleh nak type bebanyak..taktau kenapa lak kemain sebak..mungkin sbb banyak suka duka yang sama2 lalui, skang dia dah settled...kalau dah kawen, dapat anak sepasang, dah boleh duk diam2..takde nak terkilan2 pebende...waktu mengandung dia taktau apa jantina anak sbb xmo scan...kenkadang bila scan ni, kita jadi tak redha..dalam hati nak anak lelaki contohnya, keluar anak perempuan..nampak mcm pasrah tp sebenarnya kita berserah...jadi, tunggu jelah dia keluar kan..

Kaylah...nak tido sbb still sebak (terharu + gembira) untuk dia..semoga dia & anak2 sihat...

No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...