July 29, 2015

DIY Alas Meja

Kemain tajuk...DIY tau! hahaa..bukan la bertukang ke menjahit ke..ni aku bungkus meja makan aku..

Meja makan aku ni dah dekat 10 tahun usia guna dia..time kawen mmg taknak beli meja makan..sebab idop nomad..bila duk kuarters ni rumahnya besar..takde perabot mmg macam bogel umah aku..last2 mak aku suh angkut gak..

Meja bukanlah jenis kayu jati..hahaa..jadi bila kena air, permukaan dia tu jd buruk..so, aku pegi Mr.DIY dan beli wallpaper..wallpaper hokay...untuk balut meja..


Inilah hasilnya..wallpaper ni tak serap air..so, lepas makan ko lap je meja tu then cantik semula... :)

Nanti bila rumah aku siap, barulah plan nak beli meja maksn yang lain..meja ni buat meja belajar anak la kot..

No comments:

Post a Comment

Resepi Bergedil Kentang Mudah

Musim korban ni, mesti banyak dapat daging korban kan?. Sedap kalau dibuat sup. Gengkan pulak jadi bihun sup dengan sambal kicap..fuhhh...h...