October 21, 2012

Konvokesyen UKM ke 40



21 Oktober 2012

Hari ni tarikh aku terima sijil yang aku belajar dari tahun 2006...lamanya...6 tahun baru abes...xde gambar dalam dewan sbb anak berumur bawah 12 tahun tak dibenarkan masuk...jadi anak dan ayahnya duk tunggu dalam keta selama 4 jam...dari kul 1.15ptg sampai kul 5.30ptg...lamanya...amek sijilnya 2 minit je.. :)

Gambar kenangan kami...meleleh peluh kemain panas tunggu luar dewan...
aku tambah effect kat gambar ni ala2 dslr...aku pakai ixus jekkk... :)


Maka dengan rasminya hari ini aku telah dianugerahkan Ijazah Sarjanamuda Perakaunan Dengan Kepujian...weehooo...perakaunan tuh..tak sangka aku...dulu aku bercita2 nak amek course hotel catering tapi cikgu Add Maths aku tak bagi....puas aku explain kenapa aku nak amek course tu dan penat jugak dia bantah suh aku amek course nie...dah kesudahannya, di sini aku akhirnya...alhamdulillah.....

Okay, nak citer sket...aku pny majlis penyampaian sijil tu start kul 2pm..kiranya kami ni sidang petang la kan..semua graduan disuruh berkumpul kul 1.30ptg kat luar dewan...aku sampai Bangi tu kul 12.45 camtu...huh, kemain terik time tu...batch aku yg sesama masuk ramai dah konvo..kitorang kira yang ketinggalan atas urusan peribadi...semua dah tamat belajar hujung 2011 tp kena tggu convo 2012.. :)


 tu peace mencucuk namanya...apa punya pesen la anak nih...



 kan tepi jalan raya..Akeef lak memacam aksi...



 tgk apa anak aku buat..time ni aku tgh cari kat mana le kawan2 aku...




time konvokesyen semua org mesti nak bagi @ terima bunga kan...Mr.MHR siap suh pilih yang mana nak..tapi aku taknak...sebab tak penting bagi aku..selain rege yang melampau, bukan leh simpan lama...lagi satu, susah nak kelek ke hulu ke hilir...aku kalau boleh nak bawak bagpack sumbat segala benda..hehe...xde makna aku nak jinjing2 nih...puas pusing, aku tetap xmo... :)


 stkt ni aku sorang je ibu antara semua nih..so, aku je yg bawak anak..barulah 'in' kan..konvo bawak anak... 



yang baju putih ber'tie' merah tu tgh ajar kitorang cara2 nak tunduk hormat kpd Canselor..sbb dia sorang je dgr raptai sampai kesudah..yang lain tak dgr, sudahnya cuak..hehe..kiranya revision mode la tuh...tgh2 alam ngajo.. :)


 berpeluh2 temankan ibu tgh panas..pastu berebut nak pakai topi ibu...


aku uplot pic ni sbb nak tgk gambo penuh pakai jubah + topi....itu saje....



* kalau ada rezeki aku nak sambung Master..tapi kalau kerajaan nak sponsor la...makna kata cuti belajar bergaji penuh..lalalala...kalaulah......



No comments:

Post a Comment

BERUBAH

Sejak munculnya pelbagai platform medsos ni, platform ni paling sendu. Mungkin kita dah dilatih jadi malas nak menaip. Kita lebih suka berca...